Ģimenes ārstu konsultatīvais tālr. 66016001
Senioriem.lv

Fiziskās aktivitātes

Fiziskajām aktivitātēm ir liela nozīme gan, lai izvairītos no osteoporozes, gan lai veiksmīgi sadzīvotu ar to. Regulāri un cītīgi vingrojot, iespējams sev palīdzēt attālināt brīdi, kad drošākai gaitai jāmeklē kāds tehniskais palīglīdzeklis. Kauliem nostiprināties palīdz D3 vitamīns un kalcijs, bet vēl vairāk var palīdzēt regulāri vingrojumi. Pētījumos ir novērots, ka straujākais kaulu minerālā blīvuma zudums ir vērojams tiem pacientiem, kuri mazāk kustas. Īpašie vingrojumi osteoporozes profilaksei un ārstēšanai ir vienkārši, bet efektīvi, turklāt neprasa balerīnas iemaņas. Esiet gudrāki par osteoporozi! Izmantojiet tos ikdienā!

Īpašie vingrojumi osteoporozes atvairīšanai un ārstēšanai

Daži padomi, kā ikdienu padarīt kustīgāku

  • Izvediet pastaigā mazbērnu! Tuvējā parkā vai mežmalā, turpat dārzā pie mājas, jūs noteikti atradīsit daudz jauna, ko parādīt mazajam cilvēciņam.
  • Varbūt jums ir mīļš četrkājains mājas sargs, kuru parasti izved dēls vai meita? Ja starp jums un suņuku valda saskaņa, kāpēc par pavadoni lai kādu reizi viņš neizvēlētos jūs?
  • Izkāpiet no sabiedriskā transporta līdzekļa vienu pieturu ātrāk. Pat it kā ierastais maršruts spēj sagādāt jaunus vizuālus iespaidus: interesanti aizkari svešinieku logā, maizes veikala vietā atvērts desu veikals, novākta kaitinošās pūkas kaisošā papele...
  • Grābiet lapas un skujas, tīriet sniegu un putekļus...
  • Lielās un smagās lejkannas vietā nopērciet mazāku, dzīvespriecīgā krāsā! Līdz ūdens krānam nāksies piestaigāt biežāk? Jā, protams. Tikpat saprotams, ka kustēties ir veselīgi. Ar mazāko lejkannu strādājot, iznāks arī vairāk laika aprunāties vai ar katru stādu, papriecāties, cik braši tas saņēmies augšanai.
  • Autostāvvietā savu draugu - mašīnu novietojiet ne tik tuvu veikala ieejas durvīm kā ierasts. Daži metri pastaigas liks sirdij pukstēt straujām un ķermenis par to priecāsies.
  • Nebaidieties riskēt un piesakieties tuvākajā nūjotāju grupā. Tā ir iespēja lēnām, bet prātīgi un pamatīgi nodarbināt gandrīz ikvienu ķermeņa muskulīti, nenodarot sev pāri. Papildus bonusi - svaigs gaiss, iespēja jauki patērzēt ar blakus ejošo nūjotāju...

 

Tālāk lasi par uzturu >> << Atpakaļ